علت شباهت و اشتراک نسخه های درمانی

علت شباهت و اشتراک نسخه های درمانی

عوارض و خطرات جدی زیاد فکر کردن + راه حل

شباهت و اشتراک نسخه های درمانی، به علت شباهت ساختار و عملکرد سلول ها به هم است. درست است که هر فردی ممکن است بیماری متفاوتی داشته باشد ولی اگر خوب دقت کنیم ساختار سلول های بدن ما و مسیرهای اختلالات سلولی که عامل بیماری ها هستند، مشترک و بسیار شبیه به هم است و لذا اصلاح عملکرد و درمان اساسی بیماری ها نیز مثل هم خواهند بود

:در اینجا چند نکته باید توضیح داده شود

اگر تمام بیماری ها در اثر بوجود آمدن اختلالات در عملکرد سلول هاست، پس چرا نوع بیماری های بوجود آمده در بدن افراد مختلف متفاوت است؟

جواب: درست است که اختلالات عملکرد سلولی موجب بروز بیماری هاست، ولی باید توجه داشت که انسان ها در همین سلول ها، بافتها، اعضا و دستگاه های بدن، از لحاظ ژنتیکی، با هم تفاوت دارند و همین موضوع موجب می شود که با عوامل خارجی یا داخلی یکسان، نقطه ی اثر متفاوت شود، بطور مثال؛ زیاد خوردن آب و عدم رعایت دستورات مثلث سلامت، با ایجاد اختلال در عملکرد پمپ های سدیم-پتاسیم سطح سلول ها، موجب ورم سلولی می شود و این ورم سلولی عمومی است، یعنی هم در سلول های قلب و هم در سلول های عضلات بدن و هم در سلول های عصبی وجود دارد، ولی بسته به وضعیت ژنتیکی فرد که از مادر و پدر دریافت شده است، این ورم سلولی در یک نفر در سلول های مغزی نمود بیشتری پیدا می کند و در دیگری در سلول های عضله ی قلب و در فرد سوم در سلول های عضلانی، در فرد اول ممکن است بیماری بصورت تشنج، یا میگرن یا کاهش حافظه بروز کند، در فرد دوم بصورت یک نوع کاردیومیوپاتی و نارسایی قلبی و در فرد سوم بصورت ضعف عمومی یا اسپاسم عضلات اسکلتی بروز نماید، حال هر کدام از این افراد به بنده مراجعه نمایند، قطعاً بنده با توجه به هدف گیری رفع ورم سلولی و اصلاح عملکرد پمپ های سدیم-پتاسیم سلولی، به هر سه بیمار توصیه خواهم کرد: مثلث سلامت را بطور کامل رعایت نمایند، ورزش ملایم انجام دهند، سته ضروریه را مراعات فرمایند، پنج تطهیر را انجام دهند و هشت مسیر غذایی را تأمین کنند، البته دستوراتی هم برای حل مشکلات خاص شاید عرض نمایم، ولی چارچوب تمام نسخه ها مشترکات زیادی خواهد داشت، که بیماران با رعایت همین نکات ساده نتایج خوبی خواهند گرفت و با رفع ورم سلولی، تشنج و میگرن بیمار اول، کاردیومایوپاتی و نارسایی قلبی بیمار دوم و ضعف عضلانی بیمار سوم مرتفع خواهد شد

:پس چرا در طب جدید، تنوع در نسخه ها داریم

جواب: در طب جدید چون درمان، اغلب بصورت رفع علامت و شکایت است و خیلی کاری با رفع بیماری سلولی بصورت پایه ای و اساسی ندارد، برای هر شکایت و دردی یک دارو نوشته می شود و لذا اغلب خبری از دستورات اصلاح الگوی زندگی، دستورات تغذیه ای، تطهیر ارگان های مختلف نیست و فقط به علامت درمانی پرداخته می شود و لذا پس از اتمام داروها چون اصل اختلال سلولی رفع نشده، علایم اغلب بازگشت می کنند، مگر اینکه به علل دیگری و یا به علت قدرت ترمیم سامانه سلولی، اصل بیماری تا حدودی رفع شده باشد

بطور مثال؛ بیماری که دارای بیماری لوپوس است و چند علامت دیگر هم دارد، اول برای درمانِ علامتی لوپوس داروی اصلی کورتیکواستروئید سیتوتوکسیک تجویز می شود و برای رفع علایم دیگر بیمار نیز، داروهایی داده می شود، بطور مثال؛ اگر بیمار در زمینه لوپوس دچار افسردگی شده است، ممکن است داروهای ضد افسردگی دریافت کند و یا اگر بیمار در زمینه بیماری لوپوس دچار معده درد هم شده است، انواع داروهای گوارشی مثل داروهای مهارکننده ی ترشح اسید، یا خنثی کننده ی اسید و آنتی بیوتیک هم دریافت نماید، که همه اینها ضمن اینکه ممکن است با هم تداخل داشته باشند، خود دارای عوارض عدیده ای هستند. ضمن اینکه با قطع داروها مجدداً بیماری شعله ور می شود و اختلال عملکرد سلول های ایمنی که موجب فعالیت سیستم ایمنی بر علیه آنتی ژن های سلول های خودی بیمار شده است پابرجاست

چرا ما در نسخه های طب سنتی تنوع داروهای گیاهی را می بینیم و برای هر درد و شکایتی داروی گیاهی یا داروی ترکیبی نوشته می شود اما در نسخه دکتر اکبری این روال را کمتر می بینیم علت چیست؟

جواب: ما در طب سنتی و طب اسلامی-ایرانی قواعد کلی داریم که موظفیم آنها را رعایت نمائیم، این قواعد شامل اصلاح الگوی زندگی از طریق سته ضروریه با ضروریات ششگانه، انجام تطهیرهای پنجگانه شامل تطهیر جسمی، تطهیر گوارشی، تطهیر خونی، تطهیر جنسی و تطهیر اخلاقی است و همچنین تأمین غذای هشت مسیر غذایی جسم و روان انسان، شامل غذای دهانی (غذاها و نوشیدنی ها)، غذای پنداری (مثبت اندیشی و اصلاح فکری)، غذای دیداری، غذای شنیداری، غذای انس الهی (محبت و عبادت) و انس مردمی، غذای جنسی (حلال، مشروع و خانوادگی)، غذای بویایی (از طریق رایحه های خوش و عطر درمانی) و غذای لمسی و جذبی (از طریق روغن مالی و ماساژ درمانی) است، و اگر ما قبل از اصلاح اینها، شروع به دادن داروهای رنگارنگ گیاهی کنیم، در واقع شبیه همان درمان علامتی طب جدید پیش رفته ایم و ممکن است دچار عوارض داروها و تداخل آنها با هم شود و لذا باید مصرف داروها بطور مقطعی کم و معمولاً بصورت مفردات باشد و کمتر از نسخه های سنگین دارویی و ترکیب های عجیب و غریب استفاده نمائیم.

در انتهای بحث باید بدانیم که اغلب درمان ها با همان اصلاح های مشترک عمومی و ساده، مثل رعایت کامل مثلث سلامت، ورزش ملایم، حجامت، فصد، زالو (با رعایت موازین بهداشتی و علمی آنها)، تطهیرهای پنجگانه و تأمین غذاهای مسیرهای گوناگون جسم و روان، تأمین می گردد و لذا نیازی به مصرف داروهای شیمیایی و گیاهی فراوان و نسخه های متفاوت و رنگارنگ و پرهزینه نخواهد بود و داروهای خیلی ساده و آشنا و کم هزینه کفایت می کند، بشرطی که بیمار تمام دستورات را بخوبی رعایت کند و صبر داشته باشد

،متخصص آسیب شناسی

،دانشیار پاتولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی