سایت دکتر حسن اکبری

افتادگی دریچه میترال

افتادگی دریچه میترال (MVP) Mitral valve prolapse

دریچه های قلبی تماماً از بافت همبند تشکیل یافته اند و بافت همبند نیز شامل سلولهای بافت همبند، رشته ها و الیاف بافت همبند و همچنین مادۀ زمینه ای می باشد که غنی از پروتئین ها می باشد

قوام سلولها و رشته ها و الیاف و مادۀ زمینه ای وابسته به انرژی سلولهای بافت همبند و تولیدات آنها که همان الیاف، رشته ها و مادۀ زمینه ای است می باشد

وقتی تغذیه فردی نامناسب و ناهماهنگ با طب اسلامی- ایرانی است، بعلت کمبود انرژی کافی در غذاهایی مثل انواع فست فودها، سالادها و ماست و گوشت مرغ و ماهی و مصرف آب سرد فراوان، بتدریج سلولها و محصولات آنها مثل الیاف و رشته ها و همچنین مادۀ زمینه ای، شل شده و باعث شلی ساختمانهایی می شوند که توسط این اجزاء ساخته شده اند، از جمله دریچه های قلبی و علی الخصوص دریچه میترال که بزرگتر بوده و کار سنگینتری بر عهده دارد، پس شلی فقط مخصوص دریچه میترال نیست و به نسبت در تمام دریچه های قلبی از جمله دریچه آئورت، دریچه سه لتی و دریچۀ شریان ریوی نیز وجود دارد، منتها چون دریچه میترال وسیع تر و بزرگتر است بنابراین بیشترین ظهور علائم را در این دریچه شاهد هستیم، که شامل: سنگینی، درد و سوزش روی قلب و سمت چپ قفسۀ سینه که دست و شانه چپ تیر می کشد و گاهی علائمی مثل تپش قلب و احساس ضربان و حس های ناگوار قلبی نیز دیده می شود

افتادگی دریچه میترال و مرگ ناگهانی - کلینیک قلب سلامت

در طب جدید درمان اساسی با هدف اصلاح سلولهای بافت همبند وجود ندارد و تقریباً مثل همیشه سعی در رفع علائم و درد و سوزش است برای همین از داروهای مسدود کنندۀ کانال یون کلسیم و یا داروهای مسدود کنندۀ گیرندۀ بتا که به ترتیب شاخص ترین آنها وراپامیل و پروپرانولول هستند و گاهی از آرام بخش ها مثل کلردیازوپوکساید و گاهی هم ایمی پرامین و سایر داروها استفاده می شود که همگی دارای عوارض خطرناکی بوده و خود یک مشکل را حل نکرده موجب چند مشکل دیگر در بدن بیمار می شوند.

در طب اسلامی – ایرانی که اساس درمان در اصلاح تغذیه است با رعایت دستورات تغذیه ای در خصوص نوع روغن ها، پروتئین ها و کربوهیدرات ها یا قندها و همچنین رعایت نوع و نحوۀ مصرف نوشیدنی ها و برخی دمجوش ها به تدریج سلولهایی که قوام و استحکام طبیعی خود را از دست داده اند سلامت خود را باز می یابند و دریچه های شل شده و دچار افتادگی به آرامی در طول زمان به حالت نرمال خود بر می گردند و در نتیجه تمام علائم به تدریج از بین می روند

شما هم می توانید با رعایت مثلث سلامت و دستورات وب سایت افتادگی دریچه های قلبی خود را درمان نمایید

متخصص و دانشیار آسیب شناس سلولی

محقق ومدرس طب اسلامی – ایرانی